پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

ثبت شركت، رتبه بندي شركت، ثبت برند، ثبت تغييرات شركت

استعلام برندهاي ثبت شده در ايران

۱۱ بازديد

استعلام برندهاي ثبت شده در ايران

قبل از ثبت علامت تجاري و ثبت برند، شما بايد در مورد استعلام برندهاي ثبت شده اطلاع پيدا كرده و اقدامات لازم را انجام دهيد. شما با استعلام برند قبل از ثبت، متوجه مي شويد كه برند شما حتما ابتكاري بوده و موجب گمراهي مشتريان نمي گردد. منظور از گمراه نكردن و ابتكاري بودن علامت تجاري اين است كه علامت مورد استفاده روي كالا، از لحاظ شكل جديد بوده و توسط افراد ديگر مورد استفاده يا ثبت نشده باشد.

امروزه به دليل بالا بودن حجم ثبت برند در اداره مالكيت صنعتي، انتخاب برند يا علامت تجاري سخت تر شده است. به گونه اي كه اگر براي استعلام ثبت شركت و برندهاي ثبت شده اقدام كنيد و برند موردنظر قبلا به ثبت رسيده باشد، ديگر نميتوان آن را ثبت كرد.

استعلام برندهاي ثبت شده - ثبت يكتا

مراحل استعلام برندهاي ثبت شده

براي اين منظور دو راهكار وجود دارد كه به تفصيل در زير شرح مي دهيم.

  • در روش اول با ورود به سامانه اداره مالكيت صنعتي به آدرس اينترنتي www.iripo.ssaa.ir و انتخاب دكمه جستجو، به صفحه جستجو وارد شده و نام و طبقه درخواستي موردنظر خود را مشخص كنيد. سپس با كليك روي گزينه جستجو، سابقه ثبت برند موردنظر خود را استعلام كنيد.
  • در روش دوم با وارد شدن به سامانه رسمي كشور به آدرس اينترنتي www.rrk.ir و مراجعه به بخش آگهي هاي قانوني، نوع آگهي خود را علامت تجاري انتخاب كنيد و اسامي موردنظر خود را براي استعلام وارد نماييد و با جستجو از ميان روزنامه ها برند خود را استعلام كنيد. طبيعي است در صورت تكراري بودن برند و علامت تجاري، بايد نام ديگري را براي برندتان انتخاب كنيد.

 

نكات مهم براي انتخاب برند مناسب

  • از خصوصيات مهم يك علامت تجاري، ابتكار و خلاقيت در آن است. علامت تجاري در عين سادگي و عدم تشابه با برندهاي ديگر، بايد داراي طراحي و ظرافت زيبا و خاصي باشد. هم چنين بهتر است از كلمات عاميانه، اشكال هندسي و اعداد در طراحي علامت تجاري استفاده نكنيد زيرا خلاقيتي ندارد.
  • علامت تجاري نبايد به گونه اي باشد كه مصرف كننده به اشتباه بيفتد و نتواند بين دو برند تمايز ايجاد كند و دچار سردرگرمي شود. ايجاد اشتباه در نظر مشتري موجب گمراه شدن وي در انتخاب و خريد كالا گردد.
  • در علامت تجاري بايد از علائم بياني و قابل نوشتن استفاده كرد زيرا مزيت بزرگ آن ها، مشترك بودن با حروف الفبا مي باشد.
  • استفاده از حروف اختصاري براي نشان دادن نام طولاني شركت، سازمان يا موسسه اي پس از ثبت شركت ، به گونه اي بايد باشد كه حروف اول كلمات تركيب شده آن سازمان كنار هم قرار بگيرد و يك كلمه را به وجود آورد.

 

هم چنين بخوانيد:

ثبت برند تجاري و الزاماتي كه بايد رعايت شود

مدارك لازم ثبت برند چه مداركي است؟

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.